Princip franchisingu v sobě výhodně kombinuje pozitivní aspekty velké firmy i přednosti individuálního podnikání. Díky partnerství s franchisovým poskytovatelem a díky velikosti a hustoty jeho sítě tak samostatný podnikatel jako franchisový příjemce získává při nástupu:
• souhrn vyzkoušených praktických a ověřených zkušeností a know-how poskytovatele, vše ve formě provozních manuálů, zaškolovacích programů a praktického tréninku
• souhrn vyzkoušených praktických a ověřených zkušeností a know-how poskytovatele, vše ve formě provozních manuálů, zaškolovacích programů a praktického tréninku
• takové nákupní a logistické výhody, které jsou jinak obvyklé jen u velkých firem (např. výhodnější nákupní ceny, odklad plateb, rychlost dodávek)
• profesionální podporu a poradenské služby např. při vedení a řízení provozovny
• cenově výhodné zajištění marketingových aktivit - reklamy, podpory prodeje a merchandisingu, věrnostních programů
• přístup k informacím o trhu a k moderním prodejním postupům a technologiím